Confederația Națională a Sindicatelor din Moldova (CNSM) și Confederația Națională a Patronatului din Moldova (CNPM) solicită Guvernului să fie aplicat de la 1 februarie cuantumul minim garantat al salariului în sectorul real în valoare de 3500 de lei.
„Propunerea de a stabili cuantumul minim garantat al salariului în sectorul real în mărime de 3500 de lei, începând cu 1 februarie, survine după ce la data de 7 iulie 2021, CNSM și CNPM au semnat un Memorandum prin care au convenit asupra necesității asigurării unei creșteri continue a garanțiilor minime în domeniul salarizării, în acest sens înaintând o solicitare comună Guvernului Republicii Moldova în vederea stabilirii unui nou cuantum minim garantat al salariului în sectorul real”, se arată în demeser
Discuțiile privind majorarea cuantumului au fost inițiate pe platforma Comisiei naționale pentru consultări și negocieri colective cu participarea reprezentanților Confederației Naționale a Sindicatelor și Confederației Naționale a Patronatului.
Potrivit proiectului elaborat de către Ministerul Muncii și Protecției Sociale, această majorare, în mărime de 3500 de lei, începând cu 1 februarie, este argumentată de necesitatea asigurării unei creșteri continue a garanțiilor minime în domeniul salarizării pentru a menține puterea de cumpărare a salariaților și a asigura un mediu concurențial echitabil la nivel regional și internațional, în ce privește utilizarea forței de muncă.



































